13.12.2013

Kirje Korvatunturille



Kiva Rakas joulupukki,

Ajattelin lähestyä sinua tänä vuonna, noin 25 vuoden tauon jälkeen, henkilökohtaisesti ja ilman välikäsiä (niitä tonttuja!)

Ihan vaan lyhykäisyydessään, sen enempiä kiertelemättä ja  väärinkäsitysten välttämiseksi (terveiset tontuille!) ajattelin tehdä pienen kuvakollaasin muutamista pikkujutuista, joista niin valtavasti ilahtuisin.

Kuvat: täältä, täältä, täältä, täältä, täältätäältä ja täältä


Vielä kirjoitettuna (lisäsin pari juttua):


*Englantilainen kasvihuone (tarkoitus oli tehdä tämä itse, mutta olen joustava ja huolin myös pakettiratkaisut, ks. kuva 2)
Koirankoppi (talvieristetty)
*Länsiylämaankarjaa (4-5 -päinen lauma)
*Kanaparvi (maatiasrotua! 4 kanaa yksi kukko)
*Kuttu (Suomenvuohi)
*3 lammasta (Suomenlammas)
*Mehiläispönttö+mehiläiset (ja kaikki ne tarvittavat jutut jotta saadaan hunajaa.
Villasukat (niitä ei voi koskaan olla liikaa!)
Suklaata (mielellään Fazerinaa)
Ylipäätään kaikki syötävä ja juotava ja käytettävä on aina mukavaa saada (karkki, punaviini ja kynttilät)
Puutarhasuunnitelma
Porontalja (porokin käy)
Jielden seinälamppu, (2-nivelinen) valaisemaan hämärää tilaa, lieden yläpuolella.
Mattopuut (+ kärsivällinen ja pitkähermoinen tyyppi opettamaan niiden käyttöä)
Clean Skin -tuoksu (T.: vinkki sulle!)
Tanskalainen maajussi (ei siis tanskalaista maajussia, vaan DVD - kaikki tuotantokaudet)

(* Jälkitoimitus voi tulla kyseeseen)

ps. T toivoo sitten vain perunanistutuskonetta!



Nähdään pian!
terv. Hanna

6 kommenttia:

  1. Mullekkin kyllä kävisi nuo lahjat, varsinkin kasvihuone ja kanat :) Niin ja Taskalainen maajussi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on mökki jo kanoille hankittu, enää pitää eristää se, ja varata parvi keväälle. Tanskalaisella maajussilla riittää kysyntää! ;)

      Poista
  2. Sun blogissa oon ennenkin törmännyt termiin "englantilainen puutarha" ja se ei oikein aukene, että mitä se niinku tarkoittaa käytännössä? Teepä aiheesta postaus joskus! (ellet ole jo tehnyt)
    Listassa on paljon sellaista, mitä pukki voisi ottaa mukaan useamman kappaleen ja tiputtaa samalle meille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua! Mä oon varmaan joskus maininnut tuon englantilaisen kasvihuoneen, mutta puutarha-asioista mä oon toivottavasti pysynyt hiljaa, koska mä en tajua puutarhoista mitään! :D Mutta englantilainen puutarha on mun mielikuvissa sellainen rönsyilevä ja huonemainen (nurmikonleikkaajan painajainen?). Täytyy varmaan keväällä miettiä, täällä bloginkin puolella, puutarha-asioita, koska meidän piha on.. surullinen!

      Poista
  3. Ymmärrätkö muuten tanskaa? vai oletko jostain löytänyt tekstitetyt versiot tanskalaisesta maajussista?! Uteliaana kyselisin, sillä Tanskan tv:ltä sain vuosi sitten vastauksen ettei englannin/ruotsinkielisiä tuotantokausiboxeja olisi olemassakaan

    VastaaPoista
  4. En ymmärrä tanskaa pätkääkään! Mä olen vaan automaattisesti olettanut, että kaikkihan aina löytyy boxeilta, mutta ilmeisesti näin ei siis olekaan. Höh, ei siitä tanskankielisestä ohjelmasta ilman teksttyksiä hirveästi saa kyllä irti :/

    VastaaPoista


Jokainen kommentti on suuri ilon aihe